Авіакомпанія пошкодила вашу валізу чи щось зникло з багажу? Ви можете претендувати на відшкодування фінансового збитку!
Читайте також: “Як захистити валізу?“
Travelmode
По прибуттю в аеропорт ви помітили, що ваша валіза чи сумка була пошкоджена або частина багажу відсутня (бо поцупили)? Не сумуйте, наступні дії вам допоможуть!
- Збережіть посадковий талон і багажні квитанції
Якщо не маєте посадкового, підійде будь-який документ, що підтверджує ваше бронювання (з кодом).
- Заявіть про пошкодження відразу після отримання багажу, не залишаючи аеропорту
Необхідно одразу, до виходу з контрольної зони аеропорту, звернутися до служби розшуку багажу (LOST&FOUND/Passenger Service).
Якщо не виходить заявити про пошкодження до того, як ви покинули аеропорт, можливо, ви зможете зробити це в інший час. Однак у різних авіакомпаній різні правила, тому з’ясуйте актуальні вимоги на сайті вашого перевізника. (Наприклад, МАУ подання таких заяв не підтримує.) - Подайте претензійну заяву про відшкодування, або Акт про пошкодження чи крадіжку багажу (Damage and Pilferage Report‒DPR)
В LOST&FOUND ви зможете оформити акт про неналежне перевезення багажу (Damage and Pilferage Report‒DPR). Швидше за все, вас попросять подати цю заяву в авіакомпанію, якщо ви особисто заявите про пошкодження, втім деякі авіакомпанії надають можливість заповнити його онлайн-форму.
Наприклад у МАУ, це виглядає так: ви маєте подати претензію, щодо пошкодження чи недостачі вмісту багажу не пізніше 7 днів з моменту отримання багажу. Ви можете зробити це особисто, в онлайн формі чи за email разом із вказанням отриманого 10-значного коду Акту DPR (наприклад: ATLXS13166). - Надайте свої валізи для огляду, щоб їх відремонтували або замінили
По можливості це теж бажано зробити, не покидаючи аеропорту. Вам потрібно буде домовитися з представниками авіакомпанії про рішення: ремонт, заміна чи інша компенсація.
Але звісно, такі пошкодження як незначні подряпини не є предметом розгляду, вам буде достатньо придбати собі чохол для валізи, щоб уникнути цього. - Подайте в авіакомпанію заявку на виплату компенсації за пошкодження вмісту вашого багажу
Разом із претензією подайте документи, які підтверджують право вимагати компенсацію і можуть прискорити розгляд (квиток чи маршрут-квитанція, фіскальні чеки оплати послуг, квитанція про оплату наднормового багажу, відривний талон багажної ідентифікаційної бирки, акт про пошкодження чи крадіжку багажу).
Авіакомпанія компенсує не всі предмети, що знаходилися в вашому багажі, або може взагалі не визнати свою відповідальність. Однак якщо вам вдасться привести переконливі докази провини перевізника, результат буде коштувати витраченого часу.